ReinData Logo Portalen for reindrift
-Nyheter
-Kontakt oss
-Arealsaker
-Artikler
-Bilder

-Distriktsnavn
-Kalender

-Kjøp og salg
-Lover og forskrifter
-NBR - NRL
-Organisering
-Oversikt
-Politikk
-Reinbeite
-Reindriftsavtalen
-Reindriftsstoff
-Reindriftsturisme
-Reinkjøtt
-Reintall
-Rovdyr/dyr
-Samiske linker
-Slakting/slakteri
-Utdanning&Forskning
-Utstyr
-Verdiskapning
-Været - snøforhold
-Økonomi

-Rein Data

-Reindriftskvinnenettverk
-Abonner nyhetsbrev

-Prosjektrom

Rein skjerping 2007-09-10
TROMSØ: Potensialet er stort, men produsentene må skjerpe seg. Det er budskapet til alle som prøver å få inn reinkjøtt i butikkene. Med små og ustabile leverander, lite produktutvikling og presseoppslag om dyreplageri står det igjen mye før reinkjøtt blir en sikker vinner i butikken.

Hege T. Berg-Knutsen, som er sjef for ferskvareinnkjøpene til Coop, vil gjerne ha mer reinkjøtt inn i butikkene. Der snakker hun for både Coop og konkurrentene.

- Fokusområder for oss er helse og sunnhet, økologi og kortreist mat/nisjeprodukter/ spesialiteter, peker hun på, og mener reinkjøttet passer godt inn der.
  application/octet-streamLes mer på Handelsbladet FK